در ایمیل با صدای مشتریانتان صحبت کنید

     ۱۳۹۴/۰۷/۰۵     ابزارها           218

email-marketing

اگر شما هم جزو افرادی هستید که روزانه ایمیل های زیادی ارسال و یا دریافت می کنید خیلی خوبه که موارد زیر رو بخونید و تا جایی که برای شما ممکن است، نکات زیر را رعایت کنید:

مانند یک ربات نباشید

خودتان را به جای مخاطبتان بگذارید! کسی که در صندوق ورودی خود به دنبال ایمیل هایی از طرف:

  • دوستان
  • خانواده
  • همکاران

و یا کمپین های دل خواه خودش می‎گردد که اکثر این ایمیل ها به زبان محاوره ای هستند پس،

مخاطب هایتان را در شرایطی که هستند شناسایی کنید و با آنها به زبان خودشان صحبت کنید.

روی موضوعتان تمرکز کنید

به پیام و موضوعی که می‎خواهید برای مخاطبانتان برسانید توجه کنید. سعی کنید همیشه سریع اصل مطلب را بیان کنید. اما یک نکته ای هم را هم در نظر دلشته باشید، که اگر یک خبر جذاب و یا برای مثال تولدشان را تبریک بگویید می‎توانید نتیجه بهتری را دریافت کنید.

خودتان باشید

شاید قریب به اتفاق در شرکتتان بصورت رسمی بنویسید ولی یادتان باشد که مخاطبان شما برند شما نیستند بلکه آنها انسان هایی هستند که شما از طریق ایمیل می‎خواهید با آنها در تماس باشید. خودتان باشید و با زبان خودتان با آنها صحبت کنید.

برای اینکار ابتدا یک پیشنویس از ایمیلی که می‎خواهید ارسال کنید تهیه کنید و سپس کمی آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که به برند شما هم آسیب نرساند. یادتان باشد یک جوک جدی هیچوقت خنده دار نخواهد بود!

به جزئیات توجه کنید!

بصورت استراتژیک عنوان ایمیل خود را در زمینه متن اصلی نیز بیاورید. اسم خودتان، سربرگ ایمیل، سرفصل ها، تصاویر، فوتر همه به کمک  هم مجموعه ای است که صدای شما را به کاربر می‎رساند. متن Pre-Header اولین چیزی که مردم در ایمیل های خود پس از موضوع می‎بینند، پس به عنوان یک تیزر برای ایمیل شما عمل می‎کند. حواستان باشد که می‎توانید آنرا کمی شخصی سازی کنید و به صورتی تنظیم کنید که کاربران را بتواند جذب کند. در رابطه با موضوع یا Subject هم از واژه‌ها با دقت استفاده کنید، به گونه‌ای که گیرنده با یک نگاه بفهمد که ایمیل راجع به چیست.

اگر از سرویس های ارسال ایمیل استفاده می کنید، حتما در پایین ایمیلتان پیوند لغو اشتراک را قرار دهید. شما می‎توانید یک لینک یا تصویر در پایین ایمیلتان قرار دهید (البته باید این نکته را در نظر بگیرید که باعث منحرف شدن تمرکز خواننده نشود) این کار راهی‎ست که به خوانندگان یادآوری کنید که شما به مسایل و نکات خیلی کوچک و ریز هم توجه می کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید اطلاعات تماس شماست. اینکه کاربر بعد از دریافت ایمیل چگونه می‎تواند با شما ارتباط برقرار کند. همچنین قرار دادن شبکه های اجتماعی که شما در آنها عضو هستید نیز می‎تواند برای مخاطبین مفید باشد.

ویژگی موضوع یا Subject خوب چیست؟

نکتۀ مثبت تیتر آن است که خواننده برای این‌ که مهمترین اطلاعات مربوطه را دریافت کند حتی نیاز نیست ایمیل را باز کند. ماهیت جامع تیتر خیلی سریع نیاز مخاطب را برآورده می‌سازد. هروقت خواننده نگاهی به ایمیل‌های ثبت شده‌اش بیندازد این موضوع خاص را بیاد خواهد آورد.

یک مکاتبه کنندۀ خوب باشید

به عنوان یک فرد حواستان باشد که صندوق نامه‌های دریافتی‌تان  را به طور مرتب چک می‎کنید و پاسخ‌های مناسب می‌دهید. این کاری بسیار ساده است ولی باعث می‎شود هم کاربران حس بهتری نسبت به تعامل با شما داشته باشند و هم شما به آنها احترام ویژه ای گذاشته اید. اگر حس کردید که ایمیلی نیاز به پاسخ طولانی‎تر و یا زمان بیشتری برای تصمیم گیری نیاز دارد می‎توانید با یک جواب ساده و اولیه مخاطب خود را در جریان طولانی‎تر شدن روند پاسخگویی‎تان بگذارید.

ایمیل های داخلی

ایمیل های داخلی و یا درون سازمانی که ممکن است شما به همکارتان بزنید قطعا همان لحن خشک و خیلی رسمی را ندارند ولی باید همیشه حواستان باشد که ایمیل سندی مکتوب است و ممکن است به دست افرادی دیگر نیز برسد. پس قبل از ارسال هر ایمیلی ابتدا محتوای آن را حسابی بررسی کنید.

نسل جدید ایمیل ها

ار آنجایی که در حال حاضر بیشتر مخاطبان شما ممکن است ایمیلی که شما ارسال کردید را از طریق گوشی های تلفن همراهشان باز کنند، پس طراحی ایمیل شما باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی در تلفن همراه خود آن را باز کند و بخواند.

ایمیل به راحتی می تواند برند و هویت شرکت شما را بیان کند و آن را به گوش مخاطبین خود برساند.


درباره نویسنده

درباره نویسنده



نظر خود را بنویسید:

نام و نام خانوادگی
نشـــانی ایمیــل
وب ســایـــت
برو بالا