۵ ویژگی «کِیتی» یک کارمند استثنایی

     ۱۳۹۴/۰۵/۰۳     مقالات           949

این مقاله را میتوانید در وبسایت فوربس مشاهده کنید

چرا برخی از کارمندان به نظر غیر قابل تعویض می‌آیند (و برخی نه)؟ چرا برخی تاثیر نا‌متناسب دارند؟ و چگونه برخی قدرت فردی برای تغییر یک فرهنگ را دارند؟

من همیشه تحت تاثیر برند های قوی قرار می‌گیرم. اغلب هر چیزی می‌تواند یک برند، یک ایده، یک محصول و یا حتا یک کارمند باشد.

با گذشت زمان، رفتارها خودشان را نشان می‌دهند و اقدامات صورت گرفته توسط برندها تاثیری ایجاد می‌کنند که به احساسات، عواطف و افکاری که افراد درباره برند ها دارند ترجمه می‌شود. (برای مثال تصویر نام تجاری). و به این ترتیب آگهی های اخیر من را به این فکر واداشته که چگونه یک نام تجاری مبتنی بر کارمند استثنایی ایجاد شده است. در زیر به طور مفصل وضعیت و کیفیتی که باعث ایجاد یک نام تجاری کارمند برتر می‌شود را شرح می‌دهم:

موقعیت مورد بررسی قرار گرفته شده: من حدود یک سال در مدرسه کسب و کار “داردن یو وی ای” بوده ام. در هفته اول، توسط یکی از استادان ارشد دانشگاه که با او در حال قدم زدن در راهرو بودم درباره “کیتی” به من گفته شد. او گفت که کیتی در مدرسه می‌دود و می‌خندد. من از او پرسیدم که کارش چیست و او که عضو هیئت علمی بود گفت «کارمند اداره ثبت اما بیشتر از آن! سریش مدرسه».

تصور کنید که کسی راجع به شما چنین چیزی را بگوید. از همان اولین معرفی کیتی، من متوجه شده بودم که گونه‌ای که کارمندان درباره او صحبت می‌کنند فراتر از وظایف واقعی به نظر می‌رسد و او را با:

  • علاقه واقعی:”او قلب داردن است”
  • ترس: “چگونه همه چیز را انجام میدهد”
  • احساس وابستگی و تبعیت: “برو از کیتی بپرس، من نظری ندارم”

توصیف میکنند. اخیرا  کیتی آگاه شد که بعد از ۴۳ سال کار کردن در داردن بازنشسته میشود. در حالی که من هنوز در داردن جدید هستم. من برای دانش آموزان و خسارت داردن ناراحت شدم. سپس من شگفت زده شدم که چطور یک شخص می‌تواند برندی را ایجاد کند که افراد در آن غیر قابل تعویض باشند، و در پویایی فرهنگی یک سازمان تا این حد تاثیر گذار باشد. چیزی که ویژگی های مرتبط با یک نام تجاری کارمند استثنایی را شرح می‌دهد.

۵ ویژگی یک نام تجاری کارمند قدرتمند، مهم و با ارزش

۱. خدمات برتر: همه ما به افراد خدمات می‌دیم. به عنوان یک CMO سابق، من معتقدم که من به رئیسم، همکارانم، کارمندانم، هیئت مدیره، سهامداران و از همه مهم‌تر به مشتریان خدمت کردم. شغل من این بود که کاری کنم که رئیسم خوب به نظر بیاد (به معنای ارائه نتایج و خوب مدیریت کردن جلسات هیئت مدیره)، کار کارمندانم را راحت تر کنم، به همکارام در رسیدن به اهدافشان و به مشتریان در حل کردن مشکلات بزرگشان کمک کنم و …

به نظر میرسد اغلب کارمندان این را فراموش می‌کنند. در سال های اولیه یادم هست پدرم به من میگفت بیشتر افراد مهم شرکتش اپراتورهای تلفن بودند.

بدون اپراتورها هیچ ارتباطی با افراد صورت نمیگرفت

و هر وقت من با پدرم به دفتر کارش می‌رفتم، اول مرا به اتاقی می‌برد که خانم ها کاری جز برقراری ارتباط با تماس گیرنده ها نداشتند. من با صبر حوصله منتظر می‌ماندم درحالی که او با تک تک اپراتورها صحبت می‌کرد و از آنها می‌پرسید که چطور می‌تواند به آنها کمک کند قبل از اینکه ما به دفتر کار برسیم. آن تجربه یک اثر به جا گذاشت. پدرم، کسی که از نظر فنی سطح سازمانی بسیار بالایی از این خانم ها داشت، باور داشت که به این خانم ها خدمت کرده است. کیتی که از لحاظ فنی جایگاه بالایی داشت، مثل یک رهبر خدمتگذار رفتار می‌کرد و با شادی به همه کمک می‌کرد. یک نام تجاری کارمند عالی از کسی نشات می‌گیرد که آن را بوجود آورده است.

۲. ذهن در دسترس: به عنوان عضو جدید هیئت علمی یک برند، من در پایین قطب هستم. با این حال هر زمان که ایمیل فرستادم یا تماس گرفتم، بنظر می‌رسید که او فورا برای کمک وقت می‌گذاشت. او دفترش را تا ساعت ۵ ترک نمی‌کرد. او متعهد شده است به دیگران کمک کند و مهم تر اینکه، به نظر می‌رسد از انجام این کارها لذت می‌برد. اخیرا توسط یکی از اعضای هیئت علمی به من گفته شده که او در روزهای آخر هفته به کیتی ایمیل نمیزند چون میداند او فورا هر کاری را که در حال انجام آن است متوقف می‌کند و سریعا به آن پاسخ می‌دهد. همانطور که گفته شد شهرت کیتی تنها برای خدماتش نیست بلکه برای سرعتی است که در خدماتش دارد.

۳. سطح کمتر: شما تقریبا همیشه می‌توانید بگویید، افرادی وجود دارند که فقط با افراد سطح بالای خودشان با مهربانی رفتار می‌کنند و با افراد زیر دست خودشان مطابق چارت سازمانی‌شان متفاوت رفتار می‌کنند. پدر من در نهایت به سطح C ترفیع پیدا کرد و یکی از چیزهایی که من همیشه درباره آن لذت میبرم تماشای او هنگام تعامل با پیشخدمت هاست وقتی برای شام بیرون می‌رویم. او معمولا برای هر وعده غذایی ده دقیقه وقت می‌گذارد چون می‌خواهد کارکنان را بشناسد. اسمشان چیست؟ به مدرسه می‌روند؟ کارشان را چطور انجام می‌دهند؟ به عنوان نتیجه، وقتی من برای شام با افراد بیرون می‌روم، معمولا تماشا میکنم که چگونه با پیش خدمت ها به عنوان افراد در سطح پایین رفتار می‌کنند، به این معنی که همه افراد با هم برابر و جالب هستند و موقعیت کاریشان ارزش آنها را مشخص نمی‌کند. برای مثال، کیتی به همان اندازه به دانش آموزان جدید جذب می‌شود و به آنها پاسخ می‌دهد که به “دین” میدهد.

۴. شوخ طبعی: اگر شما به آدم ها نگاه کنید، می‌بینید که آنها تمایل زیادی به شوخ طبعی دارند. آنها تنش ایجاد می‌کنند. محیط هایی ایجاد می‌کنند که بیشتر لذت بخش باشد. به طور کلی هر زمان که شما اطراف آنها باشید حس لذت وجود دارد. کیتی یکی از افراد نادری است که این کار را انجام می‌دهد. او به راحتی می‌خندد و اغلب، هر کجا که می‌رود به طور تاثیر گذاری اوضاع را تغییر می‌دهد.

۵. تخصص جدی: شما نمی‌توانید یک برند مبتنی بر کارمند ویژه را بدون تخصص و خبرگی توسعه دهید. من هنوز از کیتی یک سوال دارم که جوابش را نمی‌داند. او همه نوع اطلاعاتی درباره مدرسه جمع آوری کرده است. او هم تاریخ دان است، هم راوی، هم بازرس هم کارمند اداره ثبت. او همه اینهاست چون او عمیقا به مدرسه و دانش آموزان اهمیت می‌دهد و تنها روی کارش سرمایه گذاری نکرده است بلکه به انجام آن به بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری کرده است.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، کارمندان نمیتوانند به خوبی به دانش آموزان فکر کنند. توجه داشته باشید که این گروه از دانش آموزان MBA، رفتار دوستان یا استادانشان را در این حالت درنظر نمی‌گیرند. (آنها رفتارشان را بر اساس “سطح سلسله مراتبی فردی” تغییر دادند) همانطور که این دانش آموزان MBA در دنیای واقی وجود دارند، برخی دیگر متوجه می‌شوند که سرویس و خدمات یک رفتار متقابل است که انجام می‌دهند.


درباره نویسنده

درباره نویسنده



نظر خود را بنویسید:

نام و نام خانوادگی
نشـــانی ایمیــل
وب ســایـــت
برو بالا