چه طور با استفاده از شبکه های اجتماعی فیدبک درستی از مشتریان خود بگیریم؟

     ۱۳۹۴/۰۱/۱۷     مقالات منابع           373

منبع: socialbaker

بیایید برای شروع ابتدا یک مثال بزنیم. کمپانی های تلویزیونی امریکا همیشه در حال فیدبک گرفتن از مخاطبان هر سریالی که پخش می کنند هستند. اما گاهی اوقات این فیدبک گرفتن به روش قدیمی، یعنی انتخاب بخش کوچکی از جامعه و گرفتن پاسخنامه ای از آن ها روش درستی نیست. چون اولا زمان بسیاری می گیرد، هزینه بر است و مهم تر از همه کاملا درست و دقیق نیست چون بعضی به خودشان هم دروغ می گویند و اطلاعات غلطی به شما می دهند. کار درست این است که رفتارهای هواداران را در صفحات فیس بوک این سریال ها بررسی کنند و ببینند چه قدر به این صفحات سر می زنند، لایک می کنند و در کل فعال هستند.
 ما این کار را در socialbaker که رسانه اجتماعی است که از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرده انجام دادیم. در این جا ما ۳۵ صفحه متعلق به سریال های تلویزیونی را در نظر گرفتیم و برخورد این هواداران را در این پیج ها در عرض مدت یک هفته محاسبه کردیم. در کل، برخوردهای ۴.۵ میلیون کاربر را آنالیز کردیم. در شکل پایین می توانید نتیجه را بببینید.
هر نقطه نماینده صفحه فیس بوک سریال تلویزیونی می باشد.سریال هایی که با خط طوسی به هم وصل شده اند از لحاظ فعالیت هواداران فعال به هم خیلی نزدیک بودند. رنگ هر نقطه ای هم نمایانگر ژانر آن است. مثلا نقاط سبز رنگ برای سریال های خشونت بار هستند. ولی نکته جالب این است که سریال هایی که همرنگند همیشه هم به هم وصل نشده اند. نکته مهم این تحقیق همین نامگذاری نقاط یک رنگ است که در پایین ژانر هر کدام نوشته شده است.

how to use social media conversations

حالا بیایید همین شکل را برای برندهای تجاری تصور کنید. با استفاده از اطلاعات همین شکل که از شبکه اجتماعی گرفتید می توانید برندهای مشابه را پیدا کنید، بفهمید چه خاصیت مشتری با هم دارند که این طور به هم از طریق فعالیت هوادارانشان در صفحاتشان لینک شده اند، رقبایشان را بشناسید یا اینکه بفهمید چه محصول مشترکی دارند. به همین سادگی و با یک زمان کوتاه تر می توانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که از طریق پرسش و پاسخ شاید هرگز به دستتان نمی آمد.


     برچسب ها : /

درباره نویسنده

درباره نویسنده



نظر خود را بنویسید:

نام و نام خانوادگی
نشـــانی ایمیــل
وب ســایـــت
برو بالا