۵ اقدام اولیه پیش از آغاز کسب و کار اینترنتی

     ۱۳۹۳/۰۵/۰۶     مقالات      ۱     1,710

  منبع: وبلاگ گروه تجارت الکترونیک پیشتاز

در مقاله ی قبلی با عنوان ” الفبای آغاز کسب و کارهای اینترنتی ” مراحل هفت گانه آغاز یک کسب و کار اینترنتی را آموختیم. همانطور که در مرحله ششم آن مقاله یعنی ” برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای طرح کسب و کار ” مطرح شد پس از آغاز مراحل برنامه نویسی سایت، مدت زمانی چند ماهه در اختیار شما خواهد بود تا اقدامات اولیه ای را پیش از آغاز رسمی کسب و کار خود انجام دهید. این بازه ی زمانی، فرصت ارزشمندیست برای بازدهی سریعتر طرح توجیهی شما که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد؛ زیرا به محض آغاز مرحله هفتم آغاز کسب و کار ( رجوع شود به مقاله الفبای آغاز کسب و کارهای اینترنتی ) و رونمایی از ایده ی شما، باید با سرعت هر چه بیشتر بازار خود را یافته و جایگاه خود را در میان کاربران اینترنت پیدا کنید. در این مقاله، پنج اقدام اولیه ضروری به شرح زیر معرفی شده است :

۱-دامنه سایت
در ابتدا باید با توجه به حیطه و موضوع کسب و کار خود دامنه ای برای سات خود انتخاب کنید که علاوه بر آزاد بود دامنه، به راحتی در خاطر افراد سپرده شود.هرچه از حروف اختصاری کمتر استفاده کنید بهتر است( مثال دامنه نامناسب : mztr.com ).همواره کلماتی به فینگیلیش به سادگی در ذهن مخاطب نقش می بند ( مانند سایت khoshfekri.com )
پس از انتخاب نام و خریداری آن، باید دامنه مورد نظر را در هاست خود نصب کرده و صفحه ” در دست ساخت ” را در سایت خود قرار دهید. توصیه می شود در صفحه در دست ساخت، علاوه بر ذکر توضیحاتی کوتاه پیرامون سایت، پنل عضویت خبرنامه را هم قرار دهید.

۲-طراحی های تبلیغاتی
در این مرحله باید محتوای گرافیکی سایت خود را آماده کنید.این محتوا شامل لوگو و بنرهای تبلیغاتی می باشد. ( به زودی مقاله ای با عنوان ” تبلیغات بنری موثر ” تهیه خواهد شد.) از این طرح ها می توانید در بخش معرفی سایت ( قسمت شماره ۳ ) استفاده کنید.

۳-معرفی سایت
این مرحله بسیار بااهمیت بوده و همواره باید به آن توجه شود ( حتی پس از راه اندازی کامل سایت ). شما باید دامنه و نام سایت خود را در هر جای مناسبی در اینترنت ثبت کنید؛ دایرکتوری ها، انجمنهای گفت گو، بخش نظرات سایت ها و وبلاگ ها، ثبت در سایت های نیازمندی رایگان با رنک بالا، شبکه های اجتماعی و امضای ایمیل از جمله مکانهای مناسب برای معرفی سایت خود می باشد.این معرفی سبب می شود تا علاوه بر ارتقای رتبه سایت به دلیل لینک شدن ( برای مطالعه راه های بک لینک رایگان، کلیک کنید ) ، امکان کلیک کاربران بر سایت و بازدید از دامنه شما بیشتر خواهد شد.

۴-تهیه محتوا
اگر سایت شما دارای وبلاگ می باشد سعی کنید از مدتها قبل از آغاز فعالیت سایت، وبلاگ خود را راه اندازی کرده و محتوای آن را به روز نگه دارید تا مطالب شما و محتوای سایتتان در موتورهای جست و جو ثبت شود.اگر وبلاگ ندارید می توانید مطالبی مرتبط با حیطه کسب و کار خود تهیه کرده و آن را در شبکه های اجتماعی و قسمت پست مهمان سایتها منتشر کنید.در این مطالب نام و لینک سایت شما معرفی شده و ارتقا خواهد یافت. ( برای مطالعه بیشتر پیرامون بک لینک، کلیک کنید ) حتی می توان مطالب خود را به صورت Ebook تهیه کرده و آن را در بخش دانلود سایت های پربازدید قرار دهید تا نام سایت شما به همگان معرفی گردد.

۵-رصد بازار
شما هیچگاه نباید از رقبای خود غافل باشید.همواره باید سایت ها و کسب و کارهای رقیب را شناسایی کرده و فعالیت آنها را زیر نظر داشته باشید. شما باید با تحلیل شرایط رقیبان و بازار، همواره یک گام از سایرین جلوتر باشید.

…… به نظر شما اقدام ششم چیست؟


     برچسب ها : /

درباره نویسنده

درباره نویسنده



نظرات پیگیری نظرات این خبر از طریق RSS Feed

  • سجاد محمدی نیا در ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ گفته :

    اقدام ششم فعالیت در شبکه های اجتماعی است :)

  • مهدی در ۱۳۹۳/۰۵/۱۹ گفته :

    به نظر من پس از سپری شدن این فعالیت ها ادامه دادن با یک روال ثابت و بروز بودن سابت یا وبلاگ که سخترین مرحله است ، می باشد

    من خیلی از سایتهای ایرانی رو دیدم که با یک منطق و فکر نو شروع بع کار کردند و در ادامه پس از ۶ ماه یا ۱ سال (یا از فعالیت زیادی که سایت ایجاد کرده یا بالعکس نداشتن مخاطب ) تعطیل شدند

نظر خود را بنویسید:

نام و نام خانوادگی
نشـــانی ایمیــل
وب ســایـــت
برو بالا