کسب وکار خود را رو به رشد نگه دارید

     ۱۳۹۲/۰۵/۱۰     مقالات           227

در این نوشته میخواهیم در مورد ۵ نکته اساسی که به رشد کسب وکار تازه شما کمک می‏کند، صحبت کنیم. در این مرحله شما کارهای اساسی برای اینکه یه کسب و کار شکل بگیرد را انجام داده اید. محصولی را ارائه می کنید که مردم در حال خریدن آن هستند و آن محصول را به به قیمتی میفروشید که سود کافی برای ادامه کسب و کارتون را  به همراه دارد و بر روی گسترش مقیاس کارخود کار می کنید.  در مرحله ای هستید که شما یک تجارت واقعی دارید نه فقط یه سرگرمی یا کار جالب که مشغول به انجام آن باشید.

تبریک! شما الان شاید هفت روز هفته روزی ۱۲ تا ۱۶ ساعت در حال کار کردن هستید. روزانه با روش های رشد کسب و کار برای رسیدن به نقطه رویایی و معظلات در راه رسیدن به آن درگیر هستید. این شاید سخت ترین کاری باشد که در زندگیتون انجام داده اید و با اینکه دوست دارید هر روز آن را انجام دهید مطمئن نیستید که چطور قادر خواهید بود برای همیشه با این کنار بیایید. خبر خوب این است که بیشتر کسب و کارهای  نوپا دوره های شلوغی را در ابتدا دارند و همینطور که پیش میروید کارها به عنوان مدیر اجرایی یا موسس سبک تر خواهد شد زیرا افرادی که بتوانند در کارهای اجرایی به شما کمک کنند به شما پیوسته اند. بنابراین شما می توانید بر تکرار فروش خود تکیه کنید به جای فشار و هیاهوی زیاد برای اینکه کسب و کارتون را در حرکت نگه دارید.

با وجود  این دوره از بی نظمی محض اما ۵ نکته وجود دارد که میتواند شمارو هشیار و موفق نگه دارد:

یافتن مربیان

مربیان خوب به شما کمک می کنند که زودتر به رویاهاتون برسید. بهترین مربیان آنهایی هستند که آن کاری را که شما می خواهید انجام دهید قبلا  به طور موفق انجام داده اند و به شما به خاطر دوستی و یا دلایل شکوفایی شخصی کمک می کنند. آنها ممکن است هیئت رسمی از مشاوران یا مدیران، دوستان، همکاران، و یا خبرگان علاقه مند باشند. ارائه دهندگان خدمات نیز می توانند جزو مربیان باشند اما مراقب باشید چرا که  همیشه یک پتانسیل برای تضاد بین علایق وجود دارد، زمانی که یک نفر دارد تلاش می کند به شما چیزی را بفروشه و همون موقع به شما مشورتی هم بدهد. مشاوران اخلاق مند قادر خواهند بود این تضاد را اداره کنند اما دنیا پر شده است با آدامایی که اخلاق براشون مهم نیست کسانی که از آن به نفع خود بهره برداری می کنند.

mentor2

ما از یه شرکت خدمات حسابداری کمک گرفته بودیم و مدیر عامل شرکت را به هیئت مشاوران خود دعوت کردیم و از اما تمام توصیه هایش بر روی افزایش درامد شرکت خودش (از طریق افزایش پرداختی ما) بنا شده بود. در آخر مجبور شدیم همکاری با آن شرکت را قطع کنیم، متاسفانه آن شرکت حسابداری به خاطر تضاد علائق(افزایش درامد خود) ما را با معضلات مالی جدی مواجه کرد. بهترین مربیان به هیچ چیزی از طرف شما نیاز ندارند و شما را در موقعیت خاصی قرار نمی دهند که چیز اضافه تری از شما بدست آورند و پرداخت آنها واضح و روشن است.

ورزش کنید، ورزش کنید، ورزش کنید

زندگی بهتره وقتی که شما ورزش میکنید. من جواب شمارو میدونم که “من زمان کافی برای ورزش کردن با توجه به برنامه زمانبندی کارهام ندارم”.  استرسی که شما در این مراحل دارید احتمالا بیشترین میزانی است  که تا حالا در زندگی خود تجربه کرده اید. و اگر الان ورزش نکنید توانایی شما برای اینکه در بهترین حالت باشین به سرعت تحلیل خواهد رفت . من نمی گم که یک دفعه وقت زیادی را صرف کنید و مثل یک آدم آهنی تمرین و کار کنید اما تمرینای کوچک زیادی وجود دارد که شما می توانید در طول روز انجام دهید برای اینکه متناسب شوید. بعد از چند ماه از وارد شدن به این روال شما متعجب می شود که چطور بدون انجام آنها تا حالا کار و فعالیت می کردید.

triathlon-running

پیاده به محل کار خود بروید. از پله ها استفاده کنید. یه زمان استراحت در زمان ناهار بگیرید و کمی حرکات ورزشی انجام دهید. روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنید حتی روزهایی که دیر از خواب بلند می شوید و احتمالا نمی توانید ۳۰ دقیقه ورزش کنید حداقل ۵ دقیقه را ورزش کنید برای اینکه  آمادگی خود را حفظ کرده باشید.

برای خودتان یک برنامه تنظیم کنید

 به ویژه اگر هنوز برای خودتون کار می کنید، شما نیاز دارید که یک برنامه زمان بندی داشته باشید. این خیلی ساده است که فقط هر آنچه که براتون اتفاق میفته را به صورت واکنشی انجام دهید اما این راه ساختن یک کسب  وکار نیست. مخصوصا اگر در کار کردن طبق زمان بندی خوب نیستید. زمان کاری خود، زمانی که میخواهید در کنار خانواده باشید و زمانی هایی را که میخواهید آرامش داشته باشید  را تنظیم کنید و به آن عمل کنید.

ضعف های خود را بشناسید

 اگر شما در ارتباط با مشتریان راحت نیستید و مشکل دارید،در کارهای حسابداری ضعیف هستید یا در فروش تلفنی، ضعف شما هرچیزی که هست لازمه که در ابتدا آن را شناسایی کنید. یکبار که ضعف های خود را شناسایی کردید شما نیاز دارید تا آنها را جبران کنید. این جبران کردن ممکن است این باشد که برای مثال  زمان بیشتری را صرف کنید تا برای یک فروش تلفنی آماده شوید، تمرین و تکرار کنید تا زمانی که توانایی هاتون بیشتر شود، از دوره های آموزشی استفاده کنید، کسی را استخدام کنید که آن کارها را براتون انجام دهد یا سایر روش های جبرانی دیگر. اما  کلید اصلی شناسایی ضعف های خود ، مواجهه با  آنها و جبران کردن آن است. اغلب،  بسته به اینکه چه میزان تلاش شما به کار می گیرید یک ضعف  میتواند به یک قوت تبدیل شود. به عنوان مثال،  من هنگام صحبت کردن جلوی یگ گروه بزرگ به شدت مضطرب می شدم. به همین خاطر زمان زیادی را برای تمرین و تکرار صرف کردم. اکنون بدون نیاز به مطالب از پیش نوشته فقط با نکات کلیدی می توانم سخنرانی انجام دهم. این ضعف من به یک نقطه قوت برای من تبدیل شد و من نظرات متعددی دریافت کردم در مورد اینکه چطور  میتوانم خلاصه سازی کنم و چطور خونسرد به نظر بیام. علی رغم اضطرابی که قبلا داشتم.

سرانجام، برای خودتان ضرب العجل ها و اهدافی راتعیین کنید و به آن پایبند باشید

 اهداف خود برای کسب و کارتان را تعیین کنید، آنها را بنویسید و به یک دوست قابل اعتماد خود دهید تا برای ۶ ماه یا یک سال آینده دوباره آنها را با شما مرور کند. به طور روزانه  اهداف خود را تنظیم کنید و در پایان روز آن ها را مرور کنید. عمل نکردن به این مسئله یک دام معمول است برای غوطه ور شدن در بی نظمی یک کسب و کار نوپا و یک سال بعد میفهمید که سرتون شلوغ بوده ولی به اهداف اصلی که برنامه ریزی کرده بودید دست نیافته اید. شما میتوانید در اهدافتون تجدید نظر کنیداما در ابتدا نیاز دارید تا آنها را تنظیم کنید بری اینکه بتوانید بعدا در آنها تجدید نظر کنید.


     برچسب ها : /

درباره نویسنده

درباره نویسنده



نظر خود را بنویسید:

نام و نام خانوادگی
نشـــانی ایمیــل
وب ســایـــت
برو بالا